سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالیباف از نگاه علما

انّ العزة لله جمیعا

 

آیت الله العظمی جوادی آملی

اقداماتی که در شهر تهران و شهرداری انجام داده اید، بسیار مسرت بخش است. اگر کسی شهری فکر کند او همیشه شهردار خواهد بود، اما اگر کسی شهر را الگوی کشور بداند و آن را به شکلی بسازد که نمونه کشور باشد آن وقت اگر 10 میلیون جمعیت شدند 70 میلیون نفر باز هم کارآمدند. چون مردم نمونه مملکت اند. باید کار را به آنها بسپارند و نظارت کنند و آنها کارشان را خودشان انجام دهند مردم می توانند این کار را انجام دهند. تحریم ها هم هیچ اثری ندارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

آنچه دکترقالیباف انجام داده را تبلیغ غیر مستقیم نظام و اسلام میدانم؛ هنگامی که افراد خارجی به تهران میآیند، بادیدن این موفقیتها میفهمند اسلام برا یزندگی سالم مردم برنامه دارد. ایشان را مدیرموفقی میدانم. هم در حوزه فعالیت‌های عمرانی و آبادانی و هم در حوزه فعالیت های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام شده است؛ البته انسان نباید نسبت به موفقیت های خود قانع شود، بلکه باید رشد و موفقیت تداوم داشته باشد.

آیت الله العظمی نوری همدانی

آنچه شما انجام داده‌اید و کارهایی که کرده‌اید، نام آن را جز حماسه چیزی دیگری نمی‌توان گذاشت. آنچه انجام شده با توجه به گستردگی کارها و ویژگی‌هایی همانند شجاعت، قدرت و مدیریت که شما دارید، افتاده است. این اقدامات با تمام ابعاد به دنیا نشان می دهد که در نظام اسلامی ایران، افرادی هستند که توانایی اثرگذاری در همه حوزه ها را دارند. صدا و سیما و رسانه ها باید این اقدامات را برای مردم نشان دهند و آن را با گذشته مقایسه کنند تا مشخص شود در گذشته تهران چگونه بوده است و امروز چگونه است؟

آیت الله حسن ممدوحی

ابراز رضایت علمای قم از شهردار تهران به دلیل اقداماتی است که از قالیباف دیده‌اند. قالیباف انسانی مدبر، مدیر و دارای تجربه خیلی خوب در مدیریت است و تاکنون در هر عرصه‌ای که حضور داشته، موفق بوده است. تجربه خود من از قالیباف این است که ایشان در هر کجا که مشغول به فعالیت بوده اند، موفق بودند و انشالله برای همه برنامه هایی که مد نظر دارند نیز موفق باشند. نظام مدیریتی شهردار تهران نظام مدیریتی مفیدی است و انشالله در همه عرصه ها می تواند باعث موفقیت و رضایت باشد.

آیت‌الله مهدوی کنی

اقدامات شهرداری بسیار خوب است و از خدماتی که دکتر قالیباف در تهران انجام می‌دهد تقدیر می‌کنم. به عنوان یک طلبه آن چیزی را می توانم تقدیر کنم که در مسیر و جهت باشد و در مسیر فرهنگ انقلابی و اسلامی که این همه برایش خون ریخته شده قرار داشته باشد. امیدوارم خدا ما را یاری دهد که تا پایان عمر ثابت قدم باشیم؛ که هر خدمتی که انجام دهیم، خدا ثواب و جزای آن را خواهد داد. من همت دکتر قالیباف را بلند می‌دانم. همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
 
شهردار تهران با احداث مساجد در پایتخت سر خیر این اقدامات مطلوب شده است. ایشان طی چند سال اخیر که شهردار پایتخت هستند بسیار زحمت کشیدند و اقدامات مطلوب گسترده‌ای در شهر به انجام رساندند. مهم است در تهران شهرسازی اسلامی به انجام رسد. امروز ما در پایتخت شاهد ساختمان هایی هستیم که سر به فلک رسیده اما ظاهرش با معماری ایرانی اسلامی مطابقت ندارد. شهر اسلامی یک محور مرکزی دارد که آن همان مسجد است.

آیت‌الله مقتدایی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

امروز وقتی از تهران می‌گذریم تغییرات را در شهر کاملا احساس می‌کنیم. در تهران هم کار فراوان انجام می‌شود و هم کارها با سلیقه و مناسب صورت می‌گیرد، از همین جهت همیشه شهردار تهران را دعا می‌کنیم. کارهایی که شهرداری تهران انجام می دهد عام المنفعه است و محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که نفعش بیشتر به دیگران برسد و شما کارهای عام المنفعه بسیاری دارید. اینها اعمال نیک و ماندگاری است که در کارنامه انسان می ماند و همیشه نامه عمل انسان را باز نگاه می دارد.

آیت الله العظمی سبحانی

مسئولان فقط مسئول انسان ها نیستند بلکه مسئول جانداران و بقعه هایی که دراختیار مردم است نیز هستند ، دایره مسئولیت محدوده به انسان ها نیست و آنچه از فعالیت های شهرداری تهران در این زمینه رو به رشد باشد جای خوشحالی است و قطعا این موفقیت باعث افتخار نظام است. زمانی که شما مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفتید تغییرات در شهر کاملا محسوس است و باعث خیر بسیار بودید و این ها به خاطر فطرتی است که دارید. زحمات شما و سایر همکارانتان در شهرداری تهران مورد قبول خداوند بوده و هست.

آیت الله العظمی علوی گرگانی

آنچه ما مطلع هستیم و از هر گروهی درباره فعالیت های شهرداری پرسیدیم، صحبت از تدبیر و خدمات چشمگیر است.تهران را نمی توان با شهری که قبلا بود مقایسه کرد چون طرح جامعی نداشت، ‌راهها درست نبود و مشکلات بسیاری پیش پای مردم بود، ‌اما از حسن تدبیر مسئولان شهرداری، ‌خوشبختانه تهران چهره جدیدی به خود گرفته و این تغییرات تاثیر زیادی در پیشبرد کارهای کشور و اقتصاد کشور و غیره دارد. شاید خیلی ها این فعالیت هایی را که شما انجام داده اید انجام می دهند اما ممکن است در راه خدا نباشد.

آیت الله العظمی وحید خراسانی

هر مسئولی که به کاری مشغول است باید نسبت به آن کار اشراف داشته باشد، شهردار یعنی دارنده شهر و خواه ناخواه جنبه صاحب شهر را دارد، شهر یعنی مجمع اجتماع بشر، ‌یعنی مجموعه انسان ها که انسان ها از جوهر عقل گرفته شده که این جوهر اساس انسانیت است؛ ‌در این صورت شهردار که مقام سیطره در شهر را دارد به عنوان صاحب شهر است و تمام افراد عائله او محسوب می شوند. خوشبختانه از زمانی که شما مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفتید تغییرات بسیاری در شهر به وجود آمده است.

آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی

اداره تهران با این وسعت هرچه زیباتر باشد ترویج دین و اسلام و قرآن است. آنچه که توسط شهرداری اتفاق افتاده باعث افتخار برای ما و برای کسانی است که آن را انجام داده اند. آن که برای خدمت به مردم محروم و مظلوم قدم بر دارد اجرش بیش از آن است که در تصور بیاید.کارهایی که شما انجام داده اید کثیرالجوانب و باعث شوکت است.مردم ما بسیار فهمیده هستند و زحماتی را که شما می کشید درک کرده و خدمات شما را از دیگران تمیز می دهند و این بهترین توفیق است برای شما.

آیت الله محمد یزدی

به حمدالله شهردار تهران نشان داده به دور از بازی های سیاسی کار خود را در خط و مسیر صحیح و اصیل به خصوص در حوزه فرهنگی انجام می دهد و هیچکس نمی تواند این موضوع را انکار کند. تهران شهری است که جمعیت متحرک بسیاری دارد، این جمعیت متحرک وقتی تغییرات را می بیند و با گذشته قیاس می کند متوجه می شود که تغییرات بسیار چشمگیر بوده است. این تغییرات به خصوص در جنوب شهر تهران که مسیر تردد اینجانب هست کاملا محسوس بوده و قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

زحمات مجاهدانه شهرداری تهران در بازکردن مجاری سیل زده، مرمت خسارت های وارده به مترو و نجات جان شهروندان از کارهای برجسته ای بوده که در پرونده شهرداری ثبت شده است و یک مدال افتخار برای این مجموعه است. شما نشان دادید که دلسوز مردم هستید و شب و روز نشناختید، این کار یک پیروزی و مدال افتخار است که گوارایتان باد. سرمان را بیاندازیم پایین و خدمت کنیم و کاری به این و آن نداشته باشیم که چه می گویند.خدا بپسندد و قبول کند و این بنده های همیشه در صحنه ما را دعا کنند کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای

پروژه صدر-نیایش درتهران یکی از مصادیق بارز اقتدار و امنیت نظام به حساب می آید. یکی از دغدغه های مردم و گله مندی های آنها در هنگام ساخت پروژه های عمرانی این است که به موقع به پایان نمی رسند، برای نمونه اعلام می شود پروژه ای 2سال بعد به نتیجه می رسد اما این پروژه 20 سال به طول می انجامد. اما این اتفاق در مجموعه شهرداری جور دیگری است و همگی شاهدیم که پروژه عظیم صدر – نیایش خط بطلانی بر این مسئله کشیده و طبق اظهارات مهندسان پروژه در زمان بندی مشخصی به پیش می رود.

حجت الاسلام شهاب مرادی

اگر بخواهم از دکتر قالیباف تعریف کنم حتما به روحیه جهادی ایشان اشاره می کنم. با چفیه تنها نمی توان روحیه جهادی به دست آورد. روحیه بسیجی را باید در کار دید، بسیجی را باید با کارنامه اش ارزیابی کرد. آقای قالیباف مردم از سیاسی بازی خسته اند. مردم از بگم بگم خسته شده اند،مردم کار می خواهند‏، حق مردم همین است. تنم می لرزد که وقتی یک نفر در تلویزیون می گوید که می خواهیم بنزین برای عید به مردم عیدی بدهیم. این نفت و بنزین مال مردم است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی،نماینده ولی فقیه

آقای قالیباف‏،شما در هر پست و سمتی که بودید، وظایف خود را به خوبی انجام دادید، کسی که تهران را به این خوبی اداره کرده ، حتما توانایی اداره کشور را دارد. ما امیداریم رئیس جمهوری نصیب مملکت شود که گذشته و حال او، وضعیت روشنی را به ما نشان دهد. یکی از دوستان می گفت آقای قالیباف تهران را به شکلی اداره کرده که تمام فعالیت مدیران قبلی- که موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند‏ - به فراموشی سپرده شده‌. امیدواریم رئیس جمهوری انتخاب شود که این کشتی طوفان زده را به ساحل آرامش برساند.